Nincs az a kereskedő, aki az „átlagos” vevőről álmodozna. Inkább a szupergazdag krőzusról, aki épp meg akar szabadulni a vagyonától…
De ezek a különleges vevők – hírlik – messze elkerülik a vidéki boltokat, sokan közülük még a fővárosiakat is.
Egyenesen irány Bécs! Mmmm. Vagy Párizs! Mmmm!
És miért? Mert nekik túl átlagosak az itteni kereskedések. Nézz csak szét, mindegyik az olcsónál is olcsóbb ajánlatokkal bombázza a reménybeli vevőket. Te is. A versenytársad is. Mintha a boltokat csupa aszkéta üzemeltetné. A kereskedők 90 %-ának világfájdalma van és attól szenved, hogy a vevőknek nincs pénzük. Ennek hatására a lehető legjobban redukálják a vásárlás kondícióit. Ilyen helyen, persze, a vevő nem is adna több pénzt a termékésrt. Ha már ilyen ócska a kiszolgálás, de legalább olcsó.
És ezze a kereskedő csapdába ejti magát. Eljön a pillanat, amit észre sem vesz, amikortól már esélye sincs a feljebb tornázni a kondíciókat és az árakat.
Pedig valójában többnyire nem az alacsony vagy magas ár a döntő.
Sokkal inkább az, hogy milyen vásárlási élményt „kap” a vevő a vágyott portéka mellé.
Ha több bolt is kínálja ugyanazt a terméket nagyon hasonló áron, a vevőnek elvileg mindegy, hol veszi meg, nem igaz? Valamiért azonban nem egyenletesen oszlanak el a vásárlók.
A vevők aszerint választanak, hogy melyik boltról vannak jobb emlékeik. Vagy „hiedelmeik”. Ez utóbbit remekül fel lehet építei az interneten.
Az egyik jelentős szempont a bolt kiválasztásában, hogy egy adott üzletben összességében mennyire élményszerű a vásárlás.
Jó, ha tudod:
akár kevés, akár sok pénze van valakinek, vásárláskor mindig a rendelkezésére álló legtöbbet fogja elkölteni!
Ha alacsony árfekvésű terméket engedhet meg magának, az a pénz, amit arra kiad, számára a maximum!
És jó néven venné, ha a pult másik oldalon állók ezt respektálnák valami szolíd elismeréssel. A vevőd szeretné, ha egy kicsit ünnepibb, emlékezetesebb lenne, amikor otthagyja nálad a pénzét.
Csigavér, nem kell túlzásokra gondolni.
Egy gömbakvárium tele cukorkával a pénztárnál. Egy igényesebb katalógus, egy apró ajándék (nem termékminta!).
Telefonos fotó a vevődről a felpróbált ruhában, amit messengerben vagy whatsappon elküldhetsz neki.
Happy Hours pl. este 8 és 10 között.
Vagy egyszerűen pár elismerő szó a döntéséről, a termékről, ilyesmi.
Bármi, amit magad is élveznél, ha vásárolsz.
Nem hiszed?
Legközelebb, ha Londonban jársz, vegyél egy közönséges harisnyanadrágot a Harrodsban. Mintha egy koronázási ceremónia kellős közepébe csöppentél volna…
Ami neked rutin, a vevődnek kivételes pillanat!