piacvezető leszel, vagy harcos lemaradó? hohohohó!

Hogy állsz az üzleti terveddel?

Hogy állsz az üzleti terveddel?

Elvileg már kőbe van vésve, nem igaz? Attól függően, mikor olvasod ezt a cikket, persze lehet, hogy már

  1. rakétasebességgel valósítod meg…
  2. a tizedik korrekciót követően inkább lemondtál róla…

Tapasztalt vállalkozó vagy, a nagy, sorsfordító változások is kiismerhetőbbek már a számodra,  ambíciózusan nézegeted az idei évre megfogalmazott céljaidat summázó üzleti tervet.

Hogy kerül ez a téma egy marketingblogra?
Hát úgy, hogy elvileg


ennek megvalósulását szolgálják mindazok a marketingaktivitások, amiket ebben az évben tervezel.


És ugye átgondolt marketing stratégiában rögzítetted a fő területeket?

Ha esetleg még nem tartasz itt, adok néhány tippet, amit mindenképpen érdemes átgondolnod.

Nézz szét, a piacodon túlra is, fogalmazd meg, milyen külső tényezők lehetnek befolyással az üzletmenetedre.

Társadalmi, politikai, gazdasági, technológiai környezet. Volt változás mindegyik területen.

Versenykörnyezet. Vannak-e új versenytársaid? Megerősödött-e valamelyik eddig is ismert versenytársad? Hányan hullottak ki a válságban és mi lehetett az oka? Változott-e a vevők alkupozíciója? (Gondolj az építőiparra, vagy az autókereskedelemre például.)

És a saját házad tája, hogy áll?

Jók az embereid? Meg tudod tartani őket? Tudod finanszírozni a fejlesztéseidet, a marketingedet? Elkészítetted már a cégedre az idei SWOT analízised?

Most foglalkozz általánosságban a vevőiddel!

Változtak az igényeik, szükségleteik? Hát a fizetőképességük? Meg tudsz szólítani új csoportot (szegmentumot)?

Hogyan pozícionálod a vállalkozásodat?

Márkanév lesz-e végre idén a céged nevéből?

Tekintsd át az árpolitikádat! Ha jók az áraid, nem riasztják el a vevőt és van bennük tartalék akcióra, fejlesztésre, profitra.

Ha mindezzel képben vagy, határozz a reklám-megnyilvánulásaid koncepciójáról.

Rögzítsd a fő üzeneteidet. Határozd meg a közzétételük időzítését, helyét, költségkeretét. Ide tartozik a kiállításon való részvétel csakúgy, mint a hirdetés a facebookon…
Satöbbi, satöbbi…


Ha jó a marketingterved, mindegyik tétel mellé oda tudod írni, milyen módon és mértékben fogja elősegíteni az üzleti terved megvalósulását.


Ha nem sikerül, keress meg, segítek.