Elvileg már kőbe van vésve, nem igaz? Attól függően, mikor olvasod ezt a cikket, persze lehet, hogy már
- rakétasebességgel valósítod meg…
- a tizedik korrekciót követően inkább lemondtál róla…
Tapasztalt vállalkozó vagy, a nagy, sorsfordító változások is kiismerhetőbbek már a számodra, ambíciózusan nézegeted az idei évre megfogalmazott céljaidat summázó üzleti tervet.
Hogy kerül ez a téma egy marketingblogra?
Hát úgy, hogy elvileg
ennek megvalósulását szolgálják mindazok a marketingaktivitások, amiket ebben az évben tervezel.
És ugye átgondolt marketing stratégiában rögzítetted a fő területeket?
Ha esetleg még nem tartasz itt, adok néhány tippet, amit mindenképpen érdemes átgondolnod.
Nézz szét, a piacodon túlra is, fogalmazd meg, milyen külső tényezők lehetnek befolyással az üzletmenetedre.
Társadalmi, politikai, gazdasági, technológiai környezet. Volt változás mindegyik területen.
Versenykörnyezet. Vannak-e új versenytársaid? Megerősödött-e valamelyik eddig is ismert versenytársad? Hányan hullottak ki a válságban és mi lehetett az oka? Változott-e a vevők alkupozíciója? (Gondolj az építőiparra, vagy az autókereskedelemre például.)
És a saját házad tája, hogy áll?
Jók az embereid? Meg tudod tartani őket? Tudod finanszírozni a fejlesztéseidet, a marketingedet? Elkészítetted már a cégedre az idei SWOT analízised?
Most foglalkozz általánosságban a vevőiddel!
Változtak az igényeik, szükségleteik? Hát a fizetőképességük? Meg tudsz szólítani új csoportot (szegmentumot)?
Hogyan pozícionálod a vállalkozásodat?
Márkanév lesz-e végre idén a céged nevéből?
Tekintsd át az árpolitikádat! Ha jók az áraid, nem riasztják el a vevőt és van bennük tartalék akcióra, fejlesztésre, profitra.
Ha mindezzel képben vagy, határozz a reklám-megnyilvánulásaid koncepciójáról.
Rögzítsd a fő üzeneteidet. Határozd meg a közzétételük időzítését, helyét, költségkeretét. Ide tartozik a kiállításon való részvétel csakúgy, mint a hirdetés a facebookon…
Satöbbi, satöbbi…
Ha jó a marketingterved, mindegyik tétel mellé oda tudod írni, milyen módon és mértékben fogja elősegíteni az üzleti terved megvalósulását.
Ha nem sikerül, keress meg, segítek.