piacvezető leszel, vagy harcos lemaradó? hohohohó!

Szerezzünk vevőket 3.

Szerezzünk vevőket 3.

Az újházi tyúkhúsleves nem csak tyúkból, vízből és újháziból áll!

Próbáltad már rávenni a feleséged, hogy vasárnapra főzzön egy újházi tyúkhúslevest? És figyelted az arcát, amikor a szakácskönyvet kinyitva szembesült azzal, hogy mennyi minden kell bele és tetejébe mennyi aprómunkával jár az elkészítése? (Női olvasók próbálják ki maguk.)

Annyi idő alatt kétszer el lehet menni egy hipermarketbe és venni valamilyen tasakosat…

Hasonló a helyzet a vállalkozások marketingezésével is.

Az instant levesek arra valók, hogy csillapítsd a pillanatnyi éhségedet, és nem arra, hogy ezekkel biztosítsd a családod mindennapi étkezését.      

Az alapvető marketingeszközök arra jók, hogy kimozdítsd a cégedet a pillanatnyi holtpontról, de ahhoz, hogy fejlődési pályára állítsd, önmagukban drámaian kevésnek bizonyulnak.

Hozzásegítenek egy lépcsőfok megmászásához, de csak ezeket alkalmazva csapdába is ejtenek azon a szinten.

Azt tapasztalod, hogy miközben te egyre intenzívebben promózod a cégedet, annál inkább beleragadsz ebbe a szintbe.

Nem jutsz egyről a kettőre.

 

Tegyük fel, hogy a reklámanyagaidat mágnesesre, mi több: hipnotikusra írod.
És a vevők megjelennek a boltodban. OK. És azután? Kezükbe nyomsz egy kupont. Még egyszer vásárolnak. OK. És azután? Adsz nekik egy törzsvásárlói kártyát. Írsz nekik hírlevelet. Felrobbantasz egy marketingbombát…

Persze, közben az ellenség nem alszik és a vevőd bejár hozzájuk is! És az egyik helyen jobb az illat. Meg kicsit süppedősebb a padlószőnyeg. Van zene, és nem a helyi rádió jópofa műsorvezetői ökörködnek benne viccesen, hanem valami szerkesztett lounge. Meg őszintébb a mosoly. Mintha az eladók is barátságosabbak, szakértőbbek lennének.

Igaz, hogy kicsit drágább, mintha nálad vásárolna, de kicsit jobban királynak is érzi magát!

Te meg azt veszed észre, hogy ugyan felkeresik a te boltodat is, de egyre inkább csak bámészkodnak. Erre mit lépsz? Feladsz egy még mágnesesebb hirdetést.  (Na ugye, hogy kezded előről?)  És így tovább… Párszor nekifutsz, aztán csalódottan megállapítod: „Nincs az embereknek pénzük…”

Keresni kezded a kiutat, hogyan tudnád olcsósítani a működésedet és rátalálsz az online marketingre!

Neki is állsz, hogy csinálj egy olyan „honlapot ami elad”, vagyis webshopot, és kész, a probléma megoldva!

És nem veszed észre, hogy ezzel gyakorlatilag ajtót mutattál az addigi vevőidnek.

A bomba hirdetéseddel egyszer behozhatod a vevőt a boltodba. Hogy bejön-e másodszor, az már azon múlik, mit tapasztalt, amikor először bement hozzád!

 

Megtévesztő, hogy a bulvármarketing-guruk közkézen forgó tuti tippjei 80 százalékban 3 marketingeszközre fókuszálnak (content marketing, hírlevél, webáruház). Ezekre válaszul ezerszeresre hevült a közeledben működő „analóg” médiumok hirdetésszervezőinek aktivitása is.

Kaptál már tippet arra, hogy hogyan szórólapozz hatékonyan?

Olvastál már kimerítő, tuti tanácsokat arról, hogy mire használd és milyen eredményt várhatsz mondjuk egy kiállítási megjelenéstől?

Nyílt nap?

Szponzorálás?

És a többi?

Nem, mert ezek bonyolultak és nem lehet olyan jó infoterméket csinálni belőlük, mint abból, hogy hogyan érj el jó helyet a google kereső találatai között. (Fogadjunk, ha bekerülnek valami „tuti tananyagba”, az lesz a fősoruk, hogy „Csinálj olyan szórólapot, ami elad!”)

Szögezzük le:

1 vagy 2 marketingeszköz kizárólagos alkalmazásával nem tudsz hatásosan marketingezni.
Még az interneten sem.

Miért?

Az önmagukban alkalmazott primér megoldásokba bele van kódolva a kudarc vagy a stagnálás!

Sok ügyféllel találkoztam már, aki szenvedett ettől, de nem értette az okát.

Ahhoz, hogy tényleg tartósan sikeres lehess, „kondícionálnod kell” a vállalkozásodnak azokat a területeit is, amelyek érintettek lesznek a kiválasztott marketingaktivitásod által.
Márpedig a legtöbb esetben ez az egész vállalkozásod!

Ez nyakatekertnek hangzik, nézzünk pár bagatell példát:

Ha több vendéget szeretnél a fodrászatodba és ezért hirdetést adsz fel, gondoskodnod kell arról, hogy az új vendégek el is férjenek valahol, ha várakozniuk kell. Ha várakoznak, gondoskodnod kell arról, hogy ne unatkozzanak – és ne is zavarjanak a munkában.

Ha akciót hirdetsz valamelyik termékedre, gondoskodnod kell arról, hogy legyen belőle elegendő mennyiség. Igen szerencsétlen lenne, ha nem csak az árrésed egy részét veszítenéd el az akció miatt, hanem jó pár csalódott vevőtől is el kéne búcsúznod!

Amikor jön a tél, és szaporodnak a vevőid, (karácsonyi akció, ugye) hamarabb el fog koszolódni az eladótered, mint gondolnád. Képzeld már el, mekkora „vásárlói élmény”, amikor délután a latyakos padlón csúszkáló kartonpapírokon kell a vevődnek a pénztárhoz egyensúlyoznia, hogy kifizethesse például az áhitott exkluzív illatszerét…

Ha sikerült nagy tételben megszabadulnod az akciós árutól, készülhetsz arra, hogy hamarosan megszaporodnak a reklamációs ügyek is.  (Nem feltétlenül a termék minősége miatt, hanem mert az „izgága” vevőid is gyarapodtak.)      

Nagyon kínos, ha meglévő partnereid megérzik, hogy megszaladt a cégednek, és nem jut annyi időd rájuk, mint addig…


Ne menj sehová, gondolkodj 5 percet, és olvass tovább!